نوشیدن آب بیشتر و فواید آن در رژیم های غذایی

برای افرادی که می خواهند وزن خود را کنترل کنند و رژیم غذایی خوب یا میزان قند ، سدیم و چربی اشباع شده را کاهش دهند ، پزشکان توصیه میکنند که مصرف روزانه آب را افزایش دهید حتی یک لیوان بیشتر.

 

یک مطالعه جدید که عادتهای غذایی بیش از ۱۸.۳۰۰ بزرگسال آمریکایی را مورد بررسی قرار داده است ،

نشان داده است که اکثر افرادی که مصرف آب آشامیدنی را افزایش داده اند تا یک درصد کل کالری روزانه خود را کاهش داده اند.

همچنین کاهش چشمگیر چربی اشباع شده ، قند ، سدیم و کلسترول آنها.

 

افرادی که روزانه یک ، دو یا سه لیوان آب مصرفی خود را افزایش می دهند ، میزان کل انرژی مصرفی خود را روزانه ۶۸ تا ۲۰۵ کالری و میزان سدیم آنها را ۷۸ تا ۲۳۵ میلی گرم کاهش داده است.

این افراد همچنین ۵ گرم تا نزدیک به ۱۸ گرم قند کمتری مصرف کرده و مصرف کلسترول آنها را ۷ تا ۲۱ میلی گرم در روز کاهش داده است.

 

به گفته پزشکان  “تأثیر مصرف آب بر رژیم غذایی افراد در نژاد / قومیت، تحصیلات، سطح درآمد و وضعیت وزن بدن مشابه بود.”

داده های مورد بررسی از چهار موج (۱۲-۱۲-۲۰۰۵) از بررسی ملی آزمایش سلامت و تغذیه ، توسط مرکز ملی آمار بهداشت انجام شده است.

از شرکت کنندگان خواسته شد هر دو روز که سه تا ۱۰ روز از هم فاصله داشتند،

همه چیزهایی که می خوردند یا نوشیدند را یادداشت کنند و بخاطر بسپارند.

 

مقدار آب آشامیدنی

که هر شخص به عنوان درصدی از میزان مصرف روزانه آب رژیم غذایی خود از غذاها و نوشیدنی های ترکیبی مصرف می کند ،

محاسبه می شود.

نوشیدنی هایی مانند چای سیاه ، دمنوش های گیاهی و قهوه به عنوان منبع آب ساده شمرده نمی شدند. 

اما میزان آب آنها در محاسبات An از کل مصرف آب رژیم غذایی شرکت کنندگان درج شده بود.

رژیم غذایی

به طور متوسط ​​، شرکت کنندگان به طور روزانه حدود ۴/۴ لیوان آب آشامیدنی مصرف می کردند ؛

که کمی بیش از ۳۰ درصد از کل میزان مصرف آب رژیم غذایی آنها را تشکیل می داد.

متوسط ​​کالری دریافتی شرکت کنندگان ۲،۱۵۷ کالری بود؛

که شامل ۱۲۵ کالری آن از نوشیدنی های شیرین کننده قند و ۴۳۲ کالری از غذاهای اختیاری است.

که غذاهای کم کالری ، پر کالری مانند دسر ، شیرینی و مخلوط میان وعده هستند.

یک افزایش کوچک اما از نظر آماری معنی دار ۱ درصد در مصرف روزانه آب آشامیدنی شرکت کنندگان

با کاهش ۸.۶ کالری در مصرف انرژی روزانه و همچنین کاهش اندک در مصرف کنندگان از

نوشیدنی های شیرین قندی و غذاهای اختیاری همراه با مصرف آنها همراه بود.

چربی ، قند ، سدیم و کلسترول.

کاهش چربی ، قند ، سدیم و کلسترول در بین مردان و در میان افراد جوان و میانسال بیشتر است ،

پزشکان اظهار دارند که افزایش نوشیدن آب سالم بتواند نقشه بسیار زیادی در سلامت و کاهش کلسترول داشته باشد .

که باید به این مساله توجه داشت که حتی نوشیدن یک لیوان آب بیشتر میتواند در سلامت زندگی اشخاص نقش بسزایی داشته باشد.

این مطالعه در ژورنال تغذیه انسانی و رژیمهای غذایی منتشر شده است.